Labels

donderdag 29 oktober 2015

Een lied aanleren

De derde opdracht voor muziek is om een les voor te bereiden om een lied aan te leren voor kinderen in de bovenbouw. Ik heb de les voorbereid maar niet gegeven. De lesvoorbereiding moest worden gemaakt volgens het OMOKVAR-model. (Ontwerp, Muzikale Opening, Kern, Verwerking, Afsluiting en Reflectie) Tevens moesten we het nummer zelf zingen en toevoegen aan ons weblog.

Het lied waar ik voor heb gekozen is: 'A boat to cross the ferry' op bladzijde 226 van Eigenwijs. Dit is voornamelijk omdat ik niet goed kan zingen en het ook wel een enorme uitdaging vind om een nummer te zingen op de juiste toonhoogte, omdat ik bijna geen ervaring heb met zingen en een mooie diepe basstem heb terwijl kinderen natuurlijk een veel hogere stem hebben.

De tekst van het nummer:
A boat, a boat to cross the ferry;
we'll float and sing and all be merry,
we'll float and sing and all be merry.


Hier volgt mijn lesvoorbereiding in GLVF 1:

Hier volgt de opname waarin ik het nummer zing: (video)


Bronnen:
1: Auteur: nvt, Co-auteur: Van der Lei, G. & Noordam, L. (2010). Eigenwijs (2e versie, 2e druk).
Born: Stichting ter bevordering van Muzikale Vorming.
2: Tony van Veen, (2015, 29 oktober). "Tony zingt: 'A boat to cross the ferry'" [Videobestand].
geraadpleegd op 29 oktober 2015. van: https://www.youtube.com/watch?v=R_IzZrBZCAQ&feature=youtu.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten